Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

η Λόγος γυναίκα

Από ένα σύμπαν που ράγισε πετάχτηκε η
γυναίκα. Από το πόδι του αντρός της
από τα δάκρυα του ποδιού του.
Τώρα πλέκει ερωτήματα:
Το άπειρο με περιέχει;

(Από το γόνατό του τρεφόμουν· από την
τρύπα αυτή του γαλαξία)

 Εγώ ειμί η Λόγος στη σαγήνη στο
 μέσα του καρπού αποσπα-
 σμένη
 επιστρέφω στην καταγωγή· εκεί
 με είχαν ονομάσει
                               η δοτικότητα
 Εγώ ειμί η φως πάνω απ’ τον φθαρτό μου
 πυθμένα έπλεα
 -έφευγαν τ’ άστρα τα σπίτια μου.

  
  (Κάτοικος είμαι του μηδενός
  για να κλέβω μάτια.)

                               
  Να φορέσω τον κλέφτη μάτι που με
  σύλησε. Αχ μάτι μάτι μου
  -κλέφτες ματιών είμαστε
  γι αυτό λυπημένοι.

 Σαν τις λαμπάδες των γέρων τρέμουν τα λο-
 τα λόγια μου, κεράκια μυστικά
 στου έρωτός μου την καρδιά.
 Εγώ ειμί η νυμφίος
 Χαίρεται εις το όνομα της
                                              δοτικότητας.


 Αλλά πιο κάτω στα πικρά λιβάδια
 αντηχεί  ο
 έρως των σωμάτων. Γι αυτό    
 θα το πω να μοιάζει μ’ εκείνο που έλεγε
 ο ποιητής και τ’ αγαπήσαμε –κάποτε:

 Έλα λοιπόν Παναγιώτη Πανά Παναγιώ- αχ
 έλα έλα. Στις αψίδες σου στέκομαι
 -ονειροβατώ-  Παναγιώτη φιλί μου Πα-
 των μυρίων  αναπνοών Πανα-
 γιώτη της μυρωδιάς     πούπουλο Πανα-
   γιώ-
   (φεγγαράκι τι λες πως μου χάρισες τον
   Παναγιώτη)  είσαι ο
   τρύγος της κάθε μέρας   στόμα που με μιλάς
   Πανα-
   σαν χαλίκι στην άβυσσο στην υπομονή
   Παναγιώτη ο αίγαγρος από αίματα να πιαστώ
   να χορεύω στο τρίχωμα του παν-
   τός       Παναγιώτη       αχ
   στο μάτι σου μη με φοράς
   αγάπη μου

   (Νύχτα στο βάραθρο των ουρανίων πηγών
   γευόμουν ένα κορμί από ροδάκινο.)


    Κλέβει την ομιλία ο άντρας
    η γυναίκα πεινάει σαρκοφάγος των ξένων ο-
    νείρων. Αλλά τώρα με διάλεξε το μήλο
    κυλά κατρακυλά
    κατέβηκε το πράγμα χαμηλά. Εδώ
    στο στόμα πιάνεται η αυγή
    ( η σιγή υπομένει)
    κι  απ’ τη μιλιά  μου
    γεννώ τα παιδιά μου
  
   (Λέει η γυναίκα: Στην πιο καλή μου βρύση πως
   στομώνω κι η σταγόνα του τίποτε γλιστρά.)
 

    Εγώ ειμί η Λόγος - προϋπήρξα
    αλαβάστρινο αυτί στην περισυλλογή. Τώρα
    τρέχουν τα σωθικά μου σα γατιά που σκού-
    ζουν τρέχουνε τα λογάκια μου σαν
    ποντικοί.
    (Ά -πει-ρο   ά-πει-ρο  τι εστί; )

     Μες τα νερά-φιλιά του μου’ παιρνε τη μιλιά ο
     Παναγιώτης, στο σπιτάκι της γλώσσας
     άδειαζα τη γλώσσα -να χορεύω να φεύγω
     να χορεύω να μένω
     (στο χορό σου θα γίνω χορευτής του
     απείρου;)

    Πάρε λοιπόν το πιο καλό μου μήλο :
    Ένας Παράδεισος σαν μαύρο γάλα
    κι η Κόλαση στρογγυλή.
    Δαγκώνεις δαγκώνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Ανθολογίας Ποιημάτων από το σύνολο των Ελλήνων Ποιητών- Ποιητριών αλλά και ορισμένων ξένων, καθώς επίσης και κειμένων που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Πιθανόν ορισμένοι ποιητές και ποιήτριες να μην έχουν συμπεριληφθεί. Αυτό δεν αποτελεί εσκεμμένη ενέργεια του διαχειριστή του Ιστολογίου αλλά είναι τυχαίο γεγονός. Όσοι δημιουργοί επιθυμούν, μπορούν να αποστέλλουν τα ποιήματά τους

στο e-mail : dimitriosgogas2991964@yahoo.com προκειμένου να αναρτηθούν στο Ιστολόγιο.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σεβόμαστε πλήρως τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε δημιουργού, ποιητή και ποιήτριας και επισημαίνουμε πως όποιος δεν επιθυμεί την ανάρτηση των ποιημάτων του ή κειμένων στο παρόν Ιστολόγιο, μπορεί να μας αποστείλει σχετικό μήνυμα και τα γραπτά θα διαγραφούν.

Τέλος υπογράφουμε ρητά ότι το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό και πως δεν η ανάρτηση οποιουδήποτε κειμένου, ποιήματος κτλ γίνεται με μοναδικό στόχο την προβολή της ποίησης και την γνωριμία όλων όσων ασχολούνται με αυτή, με το ευρύτερο κοινό του διαδικτύου.