Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Ονειρο εικοστού πρώτου αιώνα


      La lucha es como un circulo
      Se puede empezar en cualquier punto
      Pero nunca termina

subcomandante Marcos
Είχε θυμάμαι πόλεμο εκείνον τον καιρό
Οι πυρηνικές κεφαλές είχαν ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου
Μαίνονταν άγρια πουλιά στον ουρανό
Και καθώς άνοιξα τα μάτια μου
δεν ήμουν εγώ o δειλός ποιητής με τα κομμένα χέρια
Κι αν με ρωτούσε κανένας Ευρωπαίος φιλήδονος εραστής
Για δοξασμένους ποιητές και τα τοιαύτα
Αν με ρωτούσε κανείς αν έχω νέα απ’ τον Ρεμπώ τον Ελυάρ
ή τον Βοκκάκιο
Θα του απαντούσα πως ποτέ τούτα τα ονόματα
Δεν είχα ξανακούσει
Δεν ήμουν εγώ ο βλοσυρός ποιητής
Με τα ευγενή δάχτυλα και τα αιμοβόρα μάτια
Ημουνα λέει τρανό πρωτοπαλίκαρο του τρίτου τάγματος
Του πεζικού
Υπηρετούσα επιλοχίας και πολεμούσα σθεναρά
Στα χαρακώματα της μακρινής Γουατεμάλας
Στα τροπικά υψίπεδα της χερσονήσου Γιουκατάν

Ηταν θυμάμαι τεμαχισμένες μέρες εκείνον τον καιρό
Τα αφρισμένα δάση της Γουατεμάλας έκαιγαν θειάφι και πλουτώνιο
Μια νύχτα θυμάμαι στεκόταν δίπλα μου
ένας μαυροντυμένος κύκλωπας
ψηλός σαν κυπαρίσσι
Με το ντουφέκι στον ώμο αναρτημένο
Και το κεφάλι του ντυμένο με πυρίτιδα
Καθόταν δίπλα μου κι αγνάντευε μακριά ένα φως
Απόρησα και τον κοιτούσα τρομαγμένος
Μου ιστορούσε μάχες αρχαίες κι ηρωικές των Μάγιας
      και των Ινκας
Μιλούσε μια γλώσσα απλή ελεύθερη ωραία
Κι έλεγε το ψωμί ψωμί
το νερό νερό 
το πηγάδι πηγάδι
και το δίκιο δίκιο
Εκανα να τον ρωτήσω ποιο είναι τ' όνομά του
Μα δεν πρόφτασα
Ξάφνου ένα μεγάλο κύμα υδρογόνου τον φυγάδευσε στην αιωνιότητα
Κι ένα ακέφαλο σώμα με υψωμένα τα φτερά
Μου ψιθύρισε με τη σιγουριά του ανέμου
para todos la luz para todos todo 
Κι ύστερα χάθηκε μες στο μαύρο σκοτάδι
Ξύπνησα περίτρομος μες τα χαράματα
και καθώς άνοιξα τα μάτια μου
Η λάμπα τρεμόσβηνε ακόμη
Κι ένα βιβλίο του Ρεμπώ στο κομοδίνο
Με κοιτούσε καχύποπτα αλαφιασμένο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Ανθολογίας Ποιημάτων από το σύνολο των Ελλήνων Ποιητών- Ποιητριών αλλά και ορισμένων ξένων, καθώς επίσης και κειμένων που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Πιθανόν ορισμένοι ποιητές και ποιήτριες να μην έχουν συμπεριληφθεί. Αυτό δεν αποτελεί εσκεμμένη ενέργεια του διαχειριστή του Ιστολογίου αλλά είναι τυχαίο γεγονός. Όσοι δημιουργοί επιθυμούν, μπορούν να αποστέλλουν τα ποιήματά τους

στο e-mail : dimitriosgogas2991964@yahoo.com προκειμένου να αναρτηθούν στο Ιστολόγιο.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σεβόμαστε πλήρως τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε δημιουργού, ποιητή και ποιήτριας και επισημαίνουμε πως όποιος δεν επιθυμεί την ανάρτηση των ποιημάτων του ή κειμένων στο παρόν Ιστολόγιο, μπορεί να μας αποστείλει σχετικό μήνυμα και τα γραπτά θα διαγραφούν.

Τέλος υπογράφουμε ρητά ότι το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό και πως δεν η ανάρτηση οποιουδήποτε κειμένου, ποιήματος κτλ γίνεται με μοναδικό στόχο την προβολή της ποίησης και την γνωριμία όλων όσων ασχολούνται με αυτή, με το ευρύτερο κοινό του διαδικτύου.